A tanulási nehézségek megelőzésére és oldására
Carl Henry Delacato neurológus dolgozta ki a terápiát,ezt fejlesztette tovább Kulcsár Mihályné.
Elméleti alapja, hogy a mozgásfejlődés szoros kapcsolatban áll az idegrendszer érésével,a gyermek mozgásának és észlelésének fejlődése egy-egy meghatározott területének irányítása alatt áll. Ha a mozgásfejlődés bármelyik szakasza kimarad (gurulás, kúszás, mászás), vagy nem gyakorlódnak be eléggé, a kapcsolódó érzékelő és irányító központok nem fejlődnek, differenciálódnak megfelelően. Az agyi területek elégtelen vagy nem jó működése tanulási nehézséghez, viselkedési problémához, magatartás zavarhoz vezethet, mert a mozgás segítségével járódnak be az idegpályák, fejlődnek az agyi rendszerek.
A komplex mozgásterápia segítségével minimális eszközigénnyel megelőzhető, illetve lényegesen csökkenthető vagy felszámolható a tanulási nehézség. Módszerével, viszonylag rövid idő alatt javulnak a dyslexiás, dysgraphiás tünetek és enyhülnek a kialakult magatartási problémák. Rendszeres gyakorlással az alacsonyabb IQ-val rendelkező gyermekeknél mérhető szintemelkedés érhető el. A módszer sikeresen alkalmazható felnőtteknél is. Az elemi mozgásokat beépítette terápiájába és tovább fejlesztette. Új területeket is bevont a fejlesztésbe, kidolgozta a térérzékelés, az egyensúlyérzék, a finommozgások fejlesztésének gyakorlatsorait.
A vizsgálatot kb. 2-3 órát vesz igénybe A fejlesztőprogramot a vizsgálat eredményei alapján állítjuk össze. Ennek gerincét a mozgáskoordinációs gyakorlatok adják. Az összeállított gyakorlatsort minden nap végig kell otthon csinálni. Három-négy hetenként kell visszajárni kontrollra.
A terápia nincs korhoz kötve és egészséges valamint sérült gyermekeknél, felnőtteknél is egyaránt alkalmazható.
Szöllősi Eszter
Tel: 06/30-441-1854
Búzavirág Gyermekekért Egyesület
https://buzaviragegyesulet.hu/