Tanulási zavarnak röviden összefoglalva azt a jelenséget nevezhetjük, amikor egy gyerek normális, átlagos oktatási körülmények között nem tud megtanulni írni, olvasni, vagy számolni, ha ezeken a területeken iskolai teljesítménye jelentősen elmarad az intelligencia szintje alapján elvárható teljesítménytől.
Nem a gyermek eszével, szorgalmával van baj, hanem az íráshoz, olvasáshoz, számoláshoz szükséges alapfunkciók fejletlensége okoz nehézséget. Az iskoláskort elérve, egyes készségek még nem jutottak a szükséges szintre. Egyre szélesebb körben ismert, hogy megfelelő fejlesztéssel korrigálható a probléma, és nem kell a gyermeknek évekig elhúzódó iskolai nehézségekkel küzdenie.
Mik a tünetek?
- Igen gyakori tünet az egyensúlyérzékelés zavara és a bizonytalan testséma.
- A gyermek mozgása összerendezetlen, ügyetlen. Gyakorta megbotlik, elesik.
- Nem tud felmérni alapvető térbeli távolságokat, viszonyokat.
- Bonyolultabb mozgásformációkat nem képes pontosan végrehajtani.
- A koncentrációs képesség gyengesége kisgyerekkorban a mozgás terén jól megfigyelhető.
- Előfordulhat a rossz beszédhang megkülönböztető képesség. Ez összefüggésben van a hallási figyelem fejletlenségével, a hanganalizálás gyengeségével.
- Sok tünet mögött az idegrendszeri feldolgozásnak a szokásostól eltérő módja, elmaradottsága állhat.
Egyéni és kiscsoportos foglalkozások korosztályi bontásban, tanulási problémák komplex megsegítésére.
Forrás: http://epa.oszk.hu/00000/00035/00021/1998-11-lk-Gyarmathy-Tanulasi.html
Benedek Anna Búzavirág Gyermekekért Egyesület
pedagógus, gyógypedagógus https://buzaviragegyesulet.hu/
Tel: 06/70-9496185